
Good Strategy/Bad Strategy
The Difference and Why It Matters
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ナレーター:
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Sean Runnette
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著者:
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Richard Rumelt
このコンテンツについて
Good Strategy/Bad Strategy clarifies the muddled thinking underlying too many strategies and provides a clear way to create and implement a powerful action-oriented strategy for the real world.
Developing and implementing a strategy is the central task of a leader. A good strategy is a specific and coherent response to - and approach for - overcoming the obstacles to progress. A good strategy works by harnessing and applying power where it will have the greatest effect. Yet, Rumelt shows that there has been a growing and unfortunate tendency to equate Mom-and-apple-pie values, fluffy packages of buzzwords, motivational slogans, and financial goals with “strategy”.
In Good Strategy/Bad Strategy, he debunks these elements of “bad strategy” and awakens an understanding of the power of a “good strategy”. He introduces nine sources of power - ranging from using leverage to effectively focusing on growth - that are eye-opening yet pragmatic tools that can easily be put to work on Monday morning and uses fascinating examples from business, nonprofit, and military affairs to bring its original and pragmatic ideas to life. The detailed examples range from Apple to General Motors, from the two Iraq wars to Afghanistan, from a small local market to Wal-Mart, from Nvidia to Silicon Graphics, from the Getty Trust to the Los Angeles Unified School District, from Cisco Systems to Paccar, and from Global Crossing to the 2007-08 financial crisis.
Reflecting an astonishing grasp and integration of economics, finance, technology, history, and the brilliance and foibles of the human character, Good Strategy/Bad Strategy stems from Rumelt’s decades of digging beyond the superficial to address hard questions with honesty and integrity.
©2011 Richard Rumelt (P)2019 Random House Audioこちらもおすすめ
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Blue Ocean Strategy
- How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant
- 著者: W. Chan Kim, Renee Mauborgne
- ナレーター: Grover Gardner
- 再生時間: 6 時間 27 分
- 完全版
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総合評価
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ナレーション
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ストーリー
In an audiobook that challenges everything you thought you knew, W. Chan Kim and Renee Mauborgne assert that tomorrow's leading companies will succeed, not by battling their rivals for market share in the bloody "red ocean" of a shrinking profit pool, but by creating "blue oceans" of untapped new market spaces ripe for growth.
著者: W. Chan Kim, 、その他
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Design for How People Think
- Using Brain Science to Build Better Products
- 著者: John Whalen PhD
- ナレーター: Mitchell Dorian
- 再生時間: 4 時間 43 分
- 完全版
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総合評価
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ナレーション
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ストーリー
User experience doesn’t happen on a screen; it happens in the mind, and the experience is multidimensional and multisensory. This practical book will help you uncover critical insights about how your customers think so you can create products or services with an exceptional experience. Corporate leaders, marketers, product owners, and designers will learn how cognitive processes from different brain regions form what we perceive as a singular experience. Author John Whalen shows you how anyone on your team can conduct "contextual interviews" to unlock insights.
著者: John Whalen PhD
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イノベーションの競争戦略
- 優れたイノベーターは0→1か? 横取りか?
- 著者: 内田 和成
- ナレーター: 大谷 幸司
- 再生時間: 5 時間 45 分
- 完全版
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総合評価
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ナレーション
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ストーリー
イノベーションを横取りする企業、
取り逃す企業、連続して起こす企業、
どこが違うのか?
世の中に存在しなかった画期的な発明やサービスを生み出すことは、企業におけるイ
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視野を回復できました
- 投稿者: Amazonカスタマー 日付: 2022/08/26
著者: 内田 和成
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インサイト中心の成長戦略 上場企業創業者から学ぶ事業創出の実践論
- 著者: 中村 陽二
- ナレーター: 冨沢 竜也
- 再生時間: 10 時間 16 分
- 完全版
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総合評価
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ナレーション
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ストーリー
「成果を出している実業家らが実践している事業創出の方法」は驚くほど知られていない。新しい事業を成功させる最も具体的でリアルな方法論がここにある!
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冒険の書
- 投稿者: pon 日付: 2025/06/07
著者: 中村 陽二
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経営戦略原論
- 著者: 琴坂 将広
- ナレーター: 土岐 頼知
- 再生時間: 13 時間 15 分
- 完全版
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総合評価
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ナレーション
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ストーリー
有史以前からまだ見ぬ近未来まで――
経営戦略の系譜をたどり、実践と理論の叡智を再編する
経営戦略論は何を探究し、科学として、実務として、どのような発展と進化を遂げてきたのか。本書は、有史以前からAI時代まで、戦略論の議論を俯瞰する壮大なストーリーである。
著者: 琴坂 将広
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Blue Ocean Strategy
- How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant
- 著者: W. Chan Kim, Renee Mauborgne
- ナレーター: Grover Gardner
- 再生時間: 6 時間 27 分
- 完全版
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総合評価
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ナレーション
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ストーリー
In an audiobook that challenges everything you thought you knew, W. Chan Kim and Renee Mauborgne assert that tomorrow's leading companies will succeed, not by battling their rivals for market share in the bloody "red ocean" of a shrinking profit pool, but by creating "blue oceans" of untapped new market spaces ripe for growth.
著者: W. Chan Kim, 、その他
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Design for How People Think
- Using Brain Science to Build Better Products
- 著者: John Whalen PhD
- ナレーター: Mitchell Dorian
- 再生時間: 4 時間 43 分
- 完全版
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総合評価
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ナレーション
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ストーリー
User experience doesn’t happen on a screen; it happens in the mind, and the experience is multidimensional and multisensory. This practical book will help you uncover critical insights about how your customers think so you can create products or services with an exceptional experience. Corporate leaders, marketers, product owners, and designers will learn how cognitive processes from different brain regions form what we perceive as a singular experience. Author John Whalen shows you how anyone on your team can conduct "contextual interviews" to unlock insights.
著者: John Whalen PhD
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イノベーションの競争戦略
- 優れたイノベーターは0→1か? 横取りか?
- 著者: 内田 和成
- ナレーター: 大谷 幸司
- 再生時間: 5 時間 45 分
- 完全版
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総合評価
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ナレーション
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ストーリー
イノベーションを横取りする企業、
取り逃す企業、連続して起こす企業、
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世の中に存在しなかった画期的な発明やサービスを生み出すことは、企業におけるイ
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視野を回復できました
- 投稿者: Amazonカスタマー 日付: 2022/08/26
著者: 内田 和成
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インサイト中心の成長戦略 上場企業創業者から学ぶ事業創出の実践論
- 著者: 中村 陽二
- ナレーター: 冨沢 竜也
- 再生時間: 10 時間 16 分
- 完全版
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総合評価
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ナレーション
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ストーリー
「成果を出している実業家らが実践している事業創出の方法」は驚くほど知られていない。新しい事業を成功させる最も具体的でリアルな方法論がここにある!
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- 投稿者: pon 日付: 2025/06/07
著者: 中村 陽二
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経営戦略原論
- 著者: 琴坂 将広
- ナレーター: 土岐 頼知
- 再生時間: 13 時間 15 分
- 完全版
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総合評価
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ナレーション
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ストーリー
有史以前からまだ見ぬ近未来まで――
経営戦略の系譜をたどり、実践と理論の叡智を再編する
経営戦略論は何を探究し、科学として、実務として、どのような発展と進化を遂げてきたのか。本書は、有史以前からAI時代まで、戦略論の議論を俯瞰する壮大なストーリーである。
著者: 琴坂 将広
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Mindset by Carol S. Dweck - Book Summary
- The New Psychology of Success
- 著者: Dean Bokhari, FlashBooks
- ナレーター: Dean Bokhari
- 再生時間: 24 分
- 完全版
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総合評価
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ナレーション
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ストーリー
This is an audio summary or Mindset, a book that discusses the differences between people with a fixed mindset versus those with a growth mindset. This book demonstrates how we can achieve our goals by changing our mindset.
著者: Dean Bokhari, 、その他
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Competing in the Age of AI
- Strategy and Leadership When Algorithms and Networks Run the World
- 著者: Marco Iansiti, Karim R. Lakhani
- ナレーター: Steven Jay Cohen
- 再生時間: 9 時間 38 分
- 完全版
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総合評価
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ナレーション
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ストーリー
In industry after industry, data, analytics, and AI-driven processes are transforming the nature of work. While we often still treat AI as the domain of a specific skill, business function, or sector, we have entered a new era in which AI is challenging the very concept of the firm. AI-centric organizations exhibit a new operating architecture, redefining how they create, capture, share, and deliver value.
著者: Marco Iansiti, 、その他
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Think and Grow Rich (1937 Edition)
- The Original 1937 Unedited Edition
- 著者: Napoleon Hill
- ナレーター: Fred Stella
- 再生時間: 10 時間 52 分
- 完全版
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総合評価
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ナレーション
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ストーリー
The original 1937 manuscript was written and edited with the assistance of Napoleon’s wife. In later years, the existing document was again edited by Dr. Hill. For example, the Foundation owns a 1958 edition that Hill edited personally. This did not lessen the book’s value in Hill’s judgment. Hill made the editing remarks in his own handwriting and the resulting 1960 edited edition has sold over 100 million copies making it the most read self-help book of all time.
著者: Napoleon Hill
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Summary: Zero to One by Peter Thiel and Blake Masters
- Notes on Startups, or How to Build the Future
- 著者: Dean Bokhari, FlashBooks
- ナレーター: Dean Bokhari
- 再生時間: 24 分
- 完全版
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総合評価
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ナレーション
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ストーリー
This is an audio summary of Zero to One, a book containing hard-hitting set of standards for entrepreneurs, start-ups, and thought-leaders to carefully consider when building the “next big thing” of the future.
著者: Dean Bokhari, 、その他
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The Amazon Way: Amazon's 14 Leadership Principles
- 著者: John Rossman, Tom Alberg - foreword
- ナレーター: Jeff Cummings
- 再生時間: 4 時間 40 分
- 完全版
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総合評価
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ナレーション
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ストーリー
The 3rd edition of The Amazon Way is one of the rare business leadership books giving actionable insights for innovation and business growth to be the basis for your digital transformation gameplan. The Amazon Way translates Amazon's unique culture and management practices into insights and opportunities, as only an Amazon executive and expert advisor could do for the Amazon Leadership Principles giving listeners one of the essential business leadership books for the digital era.
著者: John Rossman, 、その他
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進化心理学から考えるホモサピエンス 一万年変化しない価値観
- 著者: アラン・S・ミラー, サトシ・カナザワ, 伊藤和子
- ナレーター: 大島 昭彦
- 再生時間: 7 時間 40 分
- 完全版
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総合評価
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ナレーション
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ストーリー
男は繁殖、女はリソース、すべては自分の遺伝子を後世につなぐため わたしたちの脳と体には、進化により育まれた使命が組み込まれています。その影響は、人生設計から日々の意思決定ま
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男性目線が強すぎると感じた
- 投稿者: 水森 日付: 2022/01/29
著者: アラン・S・ミラー, 、その他
批評家のレビュー
"Represents the latest thinking in strategy and is peppered with many current real world examples. Good Strategy/Bad Strategy has much to offer and has every chance of becoming a business classic.” (Management Today)
“Brilliant...a milestone in both the theory and practice of strategy... Vivid examples from the contemporary business world and global history that clearly show how to recognize the good, reject the bad, and make good strategy a living force in your organization.” (John Stopford, chairman, TLP International, professor emeritus, London Business School)
“Penetrating insights provide new and powerful ways for leaders to tackle the obstacles they face. The concepts of "the kernel" and "the proximate objective" are blockbusters. This is the new must-have book for everyone who leads an organization in business, government, or in-between.” (Robert A. Eckert, chairman and CEO of Mattel)