
Pathological Demand Avoidance & Brain Slowing: What EEG Reveals About Shutdown Moments
カートのアイテムが多すぎます
ご購入は五十タイトルがカートに入っている場合のみです。
カートに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ウィッシュリストに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ほしい物リストの削除に失敗しました。
しばらく経ってから再度お試しください。
ポッドキャストのフォローに失敗しました
ポッドキャストのフォロー解除に失敗しました
-
ナレーター:
-
著者:
このコンテンツについて
Episode Description:
What if the child who “refuses to try” is actually neurologically overwhelmed?
In this episode, we explore the neurophysiology of Pathological Demand Avoidance (PDA) and a lesser-known phenomenon called Demand Task Cognitive Slowing (DTCS)—where cognitive performance slows dramatically in response to pressure, demands, or social expectations.
Drawing from recent EEG research, we uncover:
- The brainwave patterns linked to PDA and DTCS
- Why traditional behavioral strategies often backfire
- How excessive slowing looks on EEG—and what it means functionally
- How schools and therapists can adapt to avoid triggering shutdowns
- The difference between opposition and cognitive overload
Whether you’re a clinician, educator, or parent navigating PDA, this episode offers science-backed insight into why “just ask nicely” isn’t enough—and what approaches may actually help.