
John Hattie and Visible Learning: Proper Use of the Research
カートのアイテムが多すぎます
ご購入は五十タイトルがカートに入っている場合のみです。
カートに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ウィッシュリストに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ほしい物リストの削除に失敗しました。
しばらく経ってから再度お試しください。
ポッドキャストのフォローに失敗しました
ポッドキャストのフォロー解除に失敗しました
-
ナレーター:
-
著者:
このコンテンツについて
John Hattie's "Visible Learning" research aims to identify "what works best in education" by synthesizing a massive amount of existing research, primarily through meta-analyses. His work involves pooling effect sizes from over 800 meta-analyses, encompassing over 50,000 studies and millions of individuals. This colossal synthesis, which quantifies the impact of various educational interventions on student achievement, has earned his book "Visible Learning" the reputation of a "Bible" or "Holy Grail" in education. Its appeal lies in its apparent scientific rigor and the promise of concrete data to guide educational practices, offering what seems to be a clear ranking of factors influencing student learning.