
#978: Mike on the mic: Regulation in school choice programs
カートのアイテムが多すぎます
ご購入は五十タイトルがカートに入っている場合のみです。
カートに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ウィッシュリストに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ほしい物リストの削除に失敗しました。
しばらく経ってから再度お試しください。
ポッドキャストのフォローに失敗しました
ポッドキャストのフォロー解除に失敗しました
-
ナレーター:
-
著者:
このコンテンツについて
On this week’s Education Gadfly Show, Mike returns for another solo episode, reflecting on the role of regulation in school choice—is it stifling innovation or saving us from bad schools?
Then, on the Research Minute, Adam covers a study looking at the relationship between timed math testing and anxiety among fourth- and fifth-grade students.
Recommended content:
- “Democrats’ School Choice Dilemma” —Michael J. Petrilli, for the Wall Street Journal
- “Seizing educational dynamism” —Stéphane Lavertu and Tim Rosenberger, Thomas B. Fordham Institute
- “School Choice Should Take the Road Less Traveled” —Robert Enlow and Michael Q. McShane, Education Next
- “Of School Choice, Regulation, and the Real Road-Least Traveled” —Jed Wallace, CharterFolk
- “It’s One Small, Ugly School Choice Expansion” —Michael Q. McShane, for the Wall Street Journal
- “Math anxiety in elementary students: Examining the role of timing and task complexity” —Kathrin E. Maki, Anne F. Zaslofsky, Robin Codding, and Breanne Woods, ScienceDirect (2024)
Feedback Welcome: Have ideas for improving our podcast? Send them to Stephanie Distler at sdistler@fordhaminstitute.org.
まだレビューはありません