
50: #52: Glass Half Full: Best Practices for Teaching with an Anti-Deficit Framework with Dr. Chavon M. Onumah, MD, MPH, MEd
カートのアイテムが多すぎます
ご購入は五十タイトルがカートに入っている場合のみです。
カートに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ウィッシュリストに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ほしい物リストの削除に失敗しました。
しばらく経ってから再度お試しください。
ポッドキャストのフォローに失敗しました
ポッドキャストのフォロー解除に失敗しました
-
ナレーター:
-
著者:
このコンテンツについて
Claim CME for this episode at curbsiders.vcuhealth.org!
Website | Instagram | Twitter | Subscribe | Patreon | CME!| Youtube
thecurbsidersteach@gmail.com
Credits
- Producer: Era Kryzhanovskaya MD,
- Hosts, editors: Era Kryzhanovskaya MD, Molly Heublein MD
- Script, show notes, infographics: Karishma Patel MD
- Technical Support: Podpaste
- Guest: Chavon Onumah, MD, MPH, MEd, FACP
- Theme Music: MorsyMusic
Show Segments
- Intro, guest bio
- Advice and emotional well-being in healthcare
- 9:04 The anti-deficit approach in medical education
- Case from Kashlack Memorial
- 14:52 Deficit vs anti-deficit perspectives
- 17:47 Role of faculty in supporting students
- 20:48 Broader implications of anti-deficit frameworks
- 36:51 Understanding imposter syndrome and stereotype threat
- 43:34 Fostering a growth mindset in education
- 44:12 Creating psychological safety for learners
- 50:29 Institutional strategies for anti-deficit approaches
- 55:09: Practical resources for educators
- 1:00:03 Takeaways
- Outros