『Theological Education』のカバーアート

Theological Education

Principles and Practices of a Competency-Based Approach

プレビューの再生
期間限定

2か月無料体験

プレミアムプラン無料体験
プレミアムプランを2か月間無料で試す
期間限定:2025年10月14日(日本時間)に終了
2025年10月14日までプレミアムプラン2か月無料体験キャンペーン開催中。詳細はこちら
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
無料体験後は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。

Theological Education

著者: Kenton Anderson, Gregory Henson
ナレーター: George W. Sarris
プレミアムプランを2か月間無料で試す

無料体験終了後は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。

¥1,700 で購入

¥1,700 で購入

このコンテンツについて

Discover the beauty of theological institutions and churches working with and for one another.

Theological Education demonstrates how churches and seminaries can cooperate through a competency-based learning approach to ministry preparation-that is, competency-based theological education (CBTE). CBTE focuses on the mutual mission of the church and theological education: developing followers of Christ who flourish in their vocations.

This first book-length treatment of CBTE lays the groundwork for expansion and refinement as theological schools and churches move together in partnership, exploring:

- principles that ground successful CBTE cooperation, such as collaborative mission, contextualized discipleship, and holistic assessment

- practices that a CBTE approach requires, such as affordable programs, flexible technology, and continuous improvement

Using the CBTE model means seminaries can provide practical ministry training together with churches who invest in the theological education of those who minister among them.

©2024 Kenton C. Anderson and Gregory J. Henson (P)2024 Tantor
キリスト教 キリスト教徒の生活 哲学的・社会的側面 教会・教会リーダーシップ 教育 聖職・福音主義
まだレビューはありません