『TV Noir』のカバーアート

TV Noir

Dark Drama on the Small Screen

プレビューの再生
期間限定

2か月無料体験

プレミアムプラン無料体験
プレミアムプランを2か月間無料で試す
期間限定:2025年10月14日(日本時間)に終了
2025年10月14日までプレミアムプラン2か月無料体験キャンペーン開催中。詳細はこちら
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
無料体験後は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。

TV Noir

著者: Allen Glover
ナレーター: Richard Ferrone
プレミアムプランを2か月間無料で試す

無料体験終了後は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。

¥2,600 で購入

¥2,600 で購入

このコンテンツについて

The pioneering, incisive survey of noir on television - the first of its kind

Noir - as a style, movement, or sensibility - has its roots in hardboiled detective fiction by writers like Chandler and Hammett, and films adapted from their novels were among the first called "film noir" by French cineastes. But film isn't the only medium with a taste for a dark story.

Hundreds of noir dramas have been produced for television, featuring detectives and femmes fatales, gangsters, and dark deeds, continuing week after week, with a new disruption of the social order. In TV Noir, television historian Allen Glover presents the first complete study of the subject. Deconstructing its key elements with astute analysis, from NBC's adaptation of Woolrich's The Black Angel to the anthology programs of the '40s and '50s, from the classic period of Dragnet, M Squad, and 77 Sunset Strip to neo-noirs of the '60s and '70s including The Fugitive, Kolchak, and Harry O., this is the essential volume on TV noir.

©2019 Allen Glover. Published in 2019 by Abrams Press, an imprint of ABRAMS, Inc. All rights reserved (P)2019 Blackstone Publishing
エンターテインメント・舞台芸術 メディア研究 大衆文化 映画・テレビ 歴史・批評 社会科学
まだレビューはありません