『Popcorn Disabilities』のカバーアート

Popcorn Disabilities

The Highs and Lows of Disabled Representation in the Movies

プレミアムプランに登録する プレミアムプランを無料で試す
期間限定:2025年12月1日(日本時間)に終了
2025年12月1日までプレミアムプランが3か月 月額99円キャンペーン開催中。300円分のKindle本クーポンも。 *適用条件あり。詳細はこちら
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
会員登録は4か月目以降は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
30日間の無料体験後は月額¥1500で自動更新します。いつでも退会できます。

Popcorn Disabilities

著者: Kristen Lopez, Ben Mankiewicz - foreword
ナレーター: Francine Brody
プレミアムプランに登録する プレミアムプランを無料で試す

期間限定:2025年12月1日(日本時間)に終了

30日間の無料体験後は月額¥1500で自動更新します。いつでも退会できます。

¥3,200で今すぐ予約注文する

¥3,200で今すぐ予約注文する

このコンテンツについて

Bloomsbury presents Popcorn Disabilities by Kristen Lopez, read by Francine Brody.

You can learn a lot from the movies—about sex and relationships, about business, about history. Sure, there’s a fair amount of fantasy, wish fulfillment, and glorious hair to exaggerate everything, but for better or for worse, films remain one of the most important ways that viewers around the world learn about other people and cultures. And almost since the dawn of the medium, movies have shaped the public’s understanding of and assumptions about disability.

As a film critic and disabled person, Kristen Lopez speaks with particular authority on how disability is represented—and too often misrepresented—in movies. Popcorn Disabilities is her impassioned but nonetheless fun and engaging survey of how Hollywood has dealt with disability over the last century. As she reveals, even when they’re not just narrative props to help out an able-bodied protagonist, disabled movie characters are overwhelmingly white, affluent, and conventionally attractive, obscuring the variety of disabilities and the experiences of those who deal with them. But she also explains where films have gotten it right and how the power of the medium can continue to be used to enlighten and educate in the future. From little-remembered gems like Tod Browning’s Freaks—one of the earliest well-intentioned attempts to show disabled characters as complex, three-dimensional human beings—to contemporary films like Coda, My Left Foot, A Different Man, and many others, it challenges popular assumptions about disability while never losing sight of movies’ unique power, influence, and potential as a tool for social good.

©2025 Kristen Lopez, Ben Mankiewicz (P)2025 Bloomsbury Publishing Plc
エンターテインメント・舞台芸術 映画・テレビ 歴史・批評 特定の人口統計学 社会科学 障がい者
まだレビューはありません