『On Teaching and Learning Christian Ethics』のカバーアート

On Teaching and Learning Christian Ethics

プレビューの再生
期間限定

2か月無料体験

聴き放題対象外タイトルです。プレミアムプラン登録で、非会員価格の30%OFFで購入できます。
タイトルを¥1,820 で購入し、プレミアムプランを2か月間無料で試す
期間限定:2025年10月14日(日本時間)に終了
2025年10月14日までプレミアムプラン2か月無料体験キャンペーン開催中。詳細はこちら
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
無料体験後は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。

On Teaching and Learning Christian Ethics

著者: D. Stephen Long
ナレーター: Tom Parks
タイトルを¥1,820 で購入し、プレミアムプランを2か月間無料で試す

無料体験終了後は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。

¥2,600 で購入

¥2,600 で購入

このコンテンツについて

An expansion of the discipline of ethics demonstrates that Aquinas's "infusing of virtue" makes better sense of the moral life than finding a method to guide action

While teaching ethics is universally applauded, how one goes about it is much more difficult and contested than is often recognized.

On Teaching and Learning Christian Ethics addresses what it means to teach and learn ethics through a thorough comparison of two ethicists, Henry Sidgwick and F. D. Maurice. Where Sidgwick understood ethics as developing a method for guiding voluntary action to what is right, Maurice maintained that ethics concerns life as a whole, and that requires placing it within a metaphysical and theological realm in which the good is much more definitive than right. This comparative history argues that Maurice's use of Thomas Aquinas's "infusing of virtue" makes better sense of the moral life of ordinary persons than the specialized, academic discipline Sidgwick bequeathed. Long expands the discipline of ethics through the central theme of his work: that moral life is a gift rather than an achievement. He provides a clear argument in favor of a more holistic approach to teaching ethics.

©2024 Georgetown University Press (P)2024 Tantor
キリスト教 倫理学 倫理学・道徳 哲学 宗教学 神学
まだレビューはありません