『Move On Up』のカバーアート

Move On Up

Chicago Soul Music and Black Cultural Power

プレビューの再生
期間限定

2か月無料体験

プレミアムプラン無料体験
プレミアムプランを2か月間無料で試す
期間限定:2025年10月14日(日本時間)に終了
2025年10月14日までプレミアムプラン2か月無料体験キャンペーン開催中。詳細はこちら
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
無料体験後は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。

Move On Up

著者: Aaron Cohen
ナレーター: JD Jackson
プレミアムプランを2か月間無料で試す

無料体験終了後は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。

¥2,200 で購入

¥2,200 で購入

このコンテンツについて

In Move On Up, Aaron Cohen tells the remarkable story of the explosion of soul music in Chicago. Together, soul music and black-owned businesses thrived. Record producers and songwriters broadcast optimism for black America's future through their sophisticated, jazz-inspired productions for the Dells and many others.

Curtis Mayfield boldly sang of uplift with unmistakable grooves like "We're a Winner" and "I Plan to Stay a Believer." Musicians like Phil Cohran and the Pharaohs used their music to voice Afrocentric philosophies that challenged racism and segregation, while Maurice White of Earth, Wind, and Fire and Chaka Khan created music that inspired black consciousness. Soul music also accompanied the rise of African American advertisers and the campaign of Chicago's first black mayor, Harold Washington, in 1983.

This empowerment was set in stark relief by the social unrest roiling in Chicago and across the nation: as Chicago's homegrown record labels produced rising stars singing songs of progress and freedom, Chicago's black middle class faced limited economic opportunities and deep-seated segregation, all against a backdrop of nationwide deindustrialization.

©2019 The University of Chicago (P)2020 Tantor
アフリカ系アメリカ人 アフリカ系アメリカ人研究 南北アメリカ大陸 大衆文化 州政府・自治体 特定の人口統計学 社会科学 米国 音楽
まだレビューはありません