Audible会員プラン登録で、12万以上の対象タイトルが聴き放題。

Audible会員プラン 無料体験

会員は、12万以上の対象作品が聴き放題
アプリならオフライン再生可能
プロの声優や俳優の朗読も楽しめる
Audibleでしか聴けない本やポッドキャストも多数
無料体験終了後は月会費1,500円。いつでも退会できます
『Learning to Be Literate』のカバーアート

Learning to Be Literate

著者: Patricia Paugh, Deborah MacPhee
ナレーター: Elise Arsenault
30日間の無料体験を試す

無料体験終了後は月額¥1,500。いつでも退会できます。

¥ 2,200 で購入

¥ 2,200 で購入

下4桁がのクレジットカードで支払う
ボタンを押すと、Audibleの利用規約およびAmazonのプライバシー規約同意したものとみなされます。支払方法および返品等についてはこちら

あらすじ・解説

There is not one right way to teach a child to read.

Recent media stories about education have featured the "Science of Reading," whose proponents typically present the systematic teaching of phonics as a one-size-fits-all method that guarantees reading success for all students. But as literacy scholars Patricia Paugh and Deborah MacPhee demonstrate, the decoding of words is only one of many skills that are central to an effective early literacy education.

In Learning to Be Literate, they present a four-part framework for active literacy learning that eschews oppositional arguments about different approaches, and instead situates children as meaning makers: the whole point of being literate. There is no single or simple solution that will fit every child. But by using the ALL framework to inform instruction, educators can help young learners think deeply about ideas and language at the same time as they learn to work out the sounds and symbol systems of language.

©2023 Patricia C. Paugh and Deborah MacPhee (P)2023 Tantor

同じ著者・ナレーターの作品

Learning to Be Literateに寄せられたリスナーの声

カスタマーレビュー:以下のタブを選択することで、他のサイトのレビューをご覧になれます。