『Leading to Win the Marine Corps Way』のカバーアート

Leading to Win the Marine Corps Way

Using Maneuver Warfare to Lead a Winning Organization

プレビューの再生
期間限定

2か月無料体験

プレミアムプラン無料体験
プレミアムプランを2か月間無料で試す
期間限定:2025年10月14日(日本時間)に終了
2025年10月14日までプレミアムプラン2か月無料体験キャンペーン開催中。詳細はこちら
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
無料体験後は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。

Leading to Win the Marine Corps Way

著者: Jason A. Santamaria, Vicent Martino, Eric K. Clemons
ナレーター: Michael Prichard
プレミアムプランを2か月間無料で試す

無料体験終了後は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。

¥2,200 で購入

¥2,200 で購入

このコンテンツについて

Leadership strategy designed for the battlefield, adapted for the boardroom.

Based on a cover story in the Harvard Business Review entitled "Maneuver Warfare", Leading to Win the Marine Corps Way shows business leaders and managers how to adopt the principles and strategies that have made the Marine Corps so successful.

Written by a Wharton professor and two former marines who have now moved on to the business world, the book brings a consummate mix of business savvy and military know-how to bear on the challenges faced by today's managers. The centerpiece of the management model it espouses is maneuver warfare, in which the forces of disorder and uncertainty are used to undermine an enemy's ability to fight as a coordinated, effective whole.

In Leading to Win the Marine Corps Way, rousing case studies and examples culled from both military and business history illustrate the power of maneuver warfare tactics and how to use them to win the war for profits and market share.

©2006 Jason A. Santamaria, Vincent Martino, Eric K. Clemons (P)2005 McGraw Hill-Ascent Audio
マネジメント・リーダーシップ メンタリング・コーチング モチベーション・自己啓発 リーダーシップ 出世
まだレビューはありません