『Intelligent Accountability』のカバーアート

Intelligent Accountability

Creating the Conditions for Teachers to Thrive

プレビューの再生
期間限定

2か月無料体験

聴き放題対象外タイトルです。プレミアムプラン登録で、非会員価格の30%OFFで購入できます。
タイトルを¥2,450 で購入し、プレミアムプランを2か月間無料で試す
期間限定:2025年10月14日(日本時間)に終了
2025年10月14日までプレミアムプラン2か月無料体験キャンペーン開催中。詳細はこちら
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
無料体験後は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。

Intelligent Accountability

著者: David Didau
ナレーター: David Didau
タイトルを¥2,450 で購入し、プレミアムプランを2か月間無料で試す

無料体験終了後は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。

¥3,500 で購入

¥3,500 で購入

このコンテンツについて

Uncertainty is a fact of life. You can never know enough to make perfect decisions. Understanding this helps us balance an awareness of our tendency towards overconfidence with an acceptance of our own fallibility. The book discusses two opposed models of school improvement: the deficit model (which assumes problems are someone's fault) and the surplus model (which assumes problems are unintended systemic flaws). By aligning ourselves to a surplus model we can create a system of Intelligent Accountability.

The principles that make this possible are trust, accountability and fairness. While we thrive when trusted, unless someone cares about - and is holding us to account - for what we do, we're unlikely to be our best. Some teachers deserve more trust and require less scrutiny than others, but in order to satisfy the demands of equality we end up treating all teachers as equally untrustworthy. The more we trust teachers, the more autonomy they should be given. To pursue a system of fair inequality we must accept that autonomy must be earned.

©2023 David Didau (P)2023 Hodder & Stoughton Limited
リーダーシップ・管理 哲学的・社会的側面 教育
まだレビューはありません