『How to Write a Script With Dialogue that Doesn't Suck (ScriptBully Book Series)』のカバーアート

How to Write a Script With Dialogue that Doesn't Suck (ScriptBully Book Series)

プレビューの再生
期間限定

2か月無料体験

聴き放題対象外タイトルです。プレミアムプラン登録で、非会員価格の30%OFFで購入できます。
タイトルを¥350 で購入し、プレミアムプランを2か月間無料で試す
期間限定:2025年10月14日(日本時間)に終了
2025年10月14日までプレミアムプラン2か月無料体験キャンペーン開催中。詳細はこちら
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
無料体験後は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。

How to Write a Script With Dialogue that Doesn't Suck (ScriptBully Book Series)

著者: Michael Rogan
ナレーター: Greg Zarcone
タイトルを¥350 で購入し、プレミアムプランを2か月間無料で試す

無料体験終了後は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。

¥500 で購入

¥500 で購入

このコンテンツについて

Want to know how to write a script that people will remember, and can catch the attention of producers and other above-the-line talent? (Don't worry about agents; they don't want to talk to you). Nail your dialogue. Really. Now I know you've heard all the maxims: Film is a Visual Medium; You Can Either Write Dialogue or You Can't. And they both sound very logical. And esteemed writers, such as David Mamet, have been preaching them for years.

But, in my not so humble opinion, they're both total bullcrap. Yes, when learning how to write a movie you want to focus on structure and plot. And you don't want dialogue-heavy scenes where characters sit in coffee shops for three pages. But dialogue is the ONE PART of movie scripts that readers, producers, story editors and development exectuives will absolutely read. The same can't be said for your scene description.

I know, that breaks your heart. (You spent hours working on your lean description of a car chase involving nuns on mopeds). But when skimming, and lots of script readers skim, dialogue is the most efficient/easiest way to do it. So if it's so important how he heck do we get you better at it.

©2013 Michael Rogan (P)2013 Michael Rogan
アート エンターテインメント・舞台芸術 映画・テレビ 演出・制作 脚本
まだレビューはありません