Dance-Punk
Genre: A 33 1/3 Series
カートのアイテムが多すぎます
ご購入は五十タイトルがカートに入っている場合のみです。
カートに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ウィッシュリストに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ほしい物リストの削除に失敗しました。
しばらく経ってから再度お試しください。
ポッドキャストのフォローに失敗しました
ポッドキャストのフォロー解除に失敗しました
30日間の無料体験を試す
期間限定
プレミアムプラン3か月
月額99円キャンペーン開催中
聴き放題対象外タイトルです。プレミアムプラン登録で、非会員価格の30%OFFで購入できます。
期間限定:2025年12月1日(日本時間)に終了
2025年12月1日までプレミアムプランが3か月 月額99円キャンペーン開催中。300円分のKindle本クーポンも。
*適用条件あり。詳細はこちら。
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
会員登録は4か月目以降は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
30日間の無料体験後は月額¥1500で自動更新します。いつでも退会できます。
¥3,000 で購入
-
ナレーター:
-
Megan Gage
-
著者:
-
Larissa Wodtke
このコンテンツについて
Beginning in the late 1970s as an offshoot of disco and punk, dance-punk is difficult to define. Also sometimes referred to as disco-punk and funk-punk, it skirts, overlaps, and blurs into other genres including post-punk, post-disco, new wave, mutant disco, and synthpop.
This book explores the historical and cultural conditions of the genre as it appeared in the late 1970s and early 1980s and then again in the early 2000s, and illuminates what is at stake in delineating dance-punk as a genre. Looking at bands such as Gang of Four, ESG, Public Image Ltd., LCD Soundsystem, The Rapture, and Le Tigre, this book examines the tensions between and blurring of the rhetoric and emotion in dance music and the cynical and ironic intellectualizing associated with post-punk.©2023 Larissa Wodtke (P)2025 Bloomsbury Publishing Plc
まだレビューはありません