
198 | “I’ve Always Used That Song”: Reconsidering Songs with a Questionable Past & Finding Respectful Replacements
カートのアイテムが多すぎます
ご購入は五十タイトルがカートに入っている場合のみです。
カートに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ウィッシュリストに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ほしい物リストの削除に失敗しました。
しばらく経ってから再度お試しください。
ポッドキャストのフォローに失敗しました
ポッドキャストのフォロー解除に失敗しました
-
ナレーター:
-
著者:
このコンテンツについて
Send us a text
In this episode of That Music Podcast, Bryson dives into a challenging topic many music teachers face: those familiar songs that might actually have a questionable past. He explores why it’s important to reconsider what we include in our classrooms and offers thoughtful ways to identify and replace songs that don’t align with creating safe, inclusive spaces for all students. If you’ve ever wondered how to handle the songs you’ve “always used,” this episode provides practical insight and encouragement to take those next steps thoughtfully.
Episode Chapters:
- 0:00 Introduction
- 1:59 Why every student deserves a safe and inclusive classroom
- 2:26 Songs with a Questionable Past
- 6:38 Respectful replacement song ideas
- 9:39 How to check songs for cultural sensitivity and suitability
- 11:35 Takeaways
Links and Resources:
- The Elementary Music Summit®
- Elementary Newbie Guide
- Disabilities Guide
- Steady Beat Survival Guide
- Join Elementary Music EDGE™
- Songs with a Questionable Past Document
Have questions or want to share feedback? Reach out to us at hello@thatmusicteacher.com - we’d love to hear from you!
まだレビューはありません