
There’s no optimal crank length, but there is too long
カートのアイテムが多すぎます
ご購入は五十タイトルがカートに入っている場合のみです。
カートに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ウィッシュリストに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ほしい物リストの削除に失敗しました。
しばらく経ってから再度お試しください。
ポッドキャストのフォローに失敗しました
ポッドキャストのフォロー解除に失敗しました
-
ナレーター:
-
著者:
このコンテンツについて
Crank length is one of the most debated elements of modern bike fit.
So-called "shorter cranks" offer a host of claimed benefits including: comfort, aerodynamics, and injury prevention. But how much shorter is short and how low should we go?In this episode, Ronan sits down with Matt Appleman, frame builder, engineer, and founder of Appleman Bicycles, to dig into the science, misconceptions, and real-world experiences around crank length. From why the industry has stuck to such a narrow range, to how shorter cranks can open hip angles and unlock more aggressive positions, this conversation explores what really matters when choosing crank length, how riders can find the range that works for them, and the minimum effective change.
まだレビューはありません