Audible会員プラン登録で、12万以上の対象タイトルが聴き放題。

  • The Philosophy of Film Noir

  • The Philosophy of Popular Culture
  • 著者: Mark T. Conard
  • ナレーター: Jack Chekijian
  • 再生時間: 10 時間 17 分

聴き放題対象外タイトルです。Audible会員登録で、非会員価格の30%OFFで購入できます。

無料体験で、12万以上の対象作品が聴き放題に
アプリならオフライン再生可能
プロの声優や俳優の朗読も楽しめる
Audibleでしか聴けない本やポッドキャストも多数
無料体験終了後は月会費1,500円。いつでも退会できます。
『The Philosophy of Film Noir』のカバーアート

The Philosophy of Film Noir

著者: Mark T. Conard
ナレーター: Jack Chekijian
¥ 2,170で会員登録し購入

無料体験終了後は月額¥1,500。いつでも退会できます。

¥ 3,100 で購入

¥ 3,100 で購入

下4桁がのクレジットカードで支払う
ボタンを押すと、Audibleの利用規約およびAmazonのプライバシー規約同意したものとみなされます。支払方法および返品等についてはこちら

あらすじ・解説

Noir emerged as a prominent American film genre in the early 1940s, distinguishable by its use of unusual lighting, sinister plots, mysterious characters, and dark themes. From The Maltese Falcon (1941) to Touch of Evil (1958), films from this classic period reflect an atmosphere of corruption and social decay that attracted such accomplished directors as John Huston, Alfred Hitchcock, Billy Wilder, and Orson Welles. The Philosophy of Film Noir is the first volume to focus exclusively on the philosophical underpinnings of these iconic films. Opening with an examination of what constitutes noir cinema, the book interprets the philosophical elements consistently present in the films - themes such as moral ambiguity, reason versus passion, and pessimism. The contributors to the volume also argue that the essence and elements of noir have fundamentally influenced movies outside of the traditional noir period. Neo-noir films such as Pulp Fiction (1994), Fight Club (1999), and Memento (2000) have reintroduced the genre to a contemporary audience. As they assess the concepts present in individual films, the contributors also illuminate and explore the philosophical themes that surface in popular culture.

©2005 The University Press of Kentucky (P)2015 Redwood Audiobooks

同じ著者・ナレーターの作品

The Philosophy of Film Noirに寄せられたリスナーの声

カスタマーレビュー:以下のタブを選択することで、他のサイトのレビューをご覧になれます。