『Producing Fashion』のカバーアート

Producing Fashion

Commerce, Culture, and Consumers

プレビューの再生
¥2,269で会員登録し購入 ¥2,170で会員登録し購入
期間限定:2025年12月1日(日本時間)に終了
2025年12月1日までプレミアムプランが3か月 月額99円キャンペーン開催中。300円分のKindle本クーポンも。 *適用条件あり。詳細はこちら
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
会員登録は4か月目以降は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
30日間の無料体験後は月額¥1500で自動更新します。いつでも退会できます。

Producing Fashion

著者: Regina Lee Blaszczyk
ナレーター: Beth Richmond
¥2,269で会員登録し購入 ¥2,170で会員登録し購入

期間限定:2025年12月1日(日本時間)に終了

30日間の無料体験後は月額¥1500で自動更新します。いつでも退会できます。

¥3,100 で購入

¥3,100 で購入

このコンテンツについて

Each essay in Producing Fashion is presented in full and has been selected from the original print edition. The essays show how economic institutions in Europe and North America laid the foundation for the global fashion system and sustained it commercially through the mechanisms of advertising, licensing, marketing, publishing, and retailing. The titles of the essays are: 1) "Rethinking Fashion"; 2) "Accessorizing, Italian Style"; 3) "Licensing Practices at Maison Christian Dior"; 4) "American Fashions for American Women"; 5) "California Casual"; 6) "Marlboro Men"; 7) "The Body and the Brand"; 8) "French Hairstyles and the Elusive Consumer"; 9) "Why the Old-Fashioned is in Fashion in American Houses".

This collection reveals how public and private institutions worked to shape fashion, style, and taste with varying degrees of success. Nine expert contributors draw on original research and fresh insight into the producers of fashion - advertising agents, architects, corporate executives, department stores, designers, editors, government officials, hairdressers, haute couturiers, and Web retailers - in thier bid for influence, acclaim, and shoppers' dollars. The book is published by the University of Pennsylvania Press.

©2008 University of Pennsylvania Press (P)2010 Redwood Audiobooks
アート マーケティング マーケティング・セールス

批評家のレビュー

"At last, a collection of essays that considers fashion as both a commercial and a cultural phenomenon. Informed by recent approaches in the fields of business history, material culture studies, and the history of design, Producing Fashion offers a stimulating series of case studies... Anyone who has ever considered how and why fashionable trends emerge will find something of interest in its pages." (Christopher Breward, Victoria and Albert Museum, London)
まだレビューはありません