『Barbieland』のカバーアート

Barbieland

The Unauthorized History

聴き放題対象外タイトルです。会員登録すると非会員価格の30%OFFにてご購入いただけます。(お聴きいただけるのは配信日からとなります)

会員登録する
お聴きいただけるのは配信日からとなります。
この作品は未配信のタイトルです。配信日以降にライブラリーに追加し、お楽しみください。
会員は、20万以上の対象作品が聴き放題。アプリならオフライン再生可能。
Audibleでしか聴けない本やポッドキャストも多数。プロの声優や俳優の朗読も楽しめます。
無料体験終了後は月額¥1,500。いつでも退会できます。

Barbieland

著者: Tarpley Hitt
会員登録する

無料体験終了後は月額¥1,500。いつでも退会できます。

¥2,500で今すぐ予約注文する

¥2,500で今すぐ予約注文する

予約注文を確定する
下4桁がのクレジットカードで支払う
ボタンを押すと、Audibleの利用規約およびAmazonのプライバシー規約同意したものとみなされます。支払方法および返品等についてはこちら
キャンセル

このコンテンツについて

A fresh and colorful cultural history of Mattel’s Barbie and how she helped shape our understanding of modern feminism and capitalism—perfect for fans of The Secret History of Wonder Woman and DisneyWar.

In June of 1952, German publishing tycoon Axel Springer was sending a new paper to print: a four-page broadsheet that almost ready, save for a narrow blank on the second page. With minutes to spare, Springer commissioned a one-block cartoon of a petite blonde with a predilection for rich men. That blonde was named “Lilli.” But in a span of seven short years, she would be reborn in plastic, across an ocean, and under a different name: Barbara Millicent Roberts.

If Barbie began as a blank space, the world has spent seven decades filling it in. No doll has elicited more adoration from fans, more hatred from detractors, and more eyerolls from the indifferent. To boosters, she is the ultimate symbol of unabashed girlhood, an 11.5-inch figurine who shot to the moon before American women could get credit cards, an evolving illustration that, per one tagline, “we girls can do anything.” To critics, she represents an inane vision of femininity that was going out of style just years after she was “born”—an homage to impossible body proportions, an emblem of Eurocentric beauty standards, a bimbo built on an empire of polyethylene. For everyone else, Barbie is to dolls what Xerox is to copy machines, or Kleenex is to tissues. She is, for better or for worse, an American icon.

Barbie’s conquest over the toy market did not happen by accident. It is the byproduct of meticulous marketing, occasional backstabbing, squadrons of designers with strong opinions on coral lip shades, and covert corporate maneuvers—many of which replicate, in miniature, the economic trajectory of the country Barbie seems to represent.

©2025 Tarpley Hitt (P)2025 Simon & Schuster Audio
ビジネス プロフェッショナル・学問 大衆文化 女性のキャリア 社会科学

Barbielandに寄せられたリスナーの声

カスタマーレビュー:以下のタブを選択することで、他のサイトのレビューをご覧になれます。