The Metaverse, “Fake” McDonald’s, REAL Money—and REAL IP Law Concerns
カートのアイテムが多すぎます
カートに追加できませんでした。
ウィッシュリストに追加できませんでした。
ほしい物リストの削除に失敗しました。
ポッドキャストのフォローに失敗しました
ポッドキャストのフォロー解除に失敗しました
-
ナレーター:
-
著者:
このコンテンツについて
It may be the most “meta” case in modern IP law history: A small AR/VR company called Meta.is (aka MetaX) is suing Meta (aka Facebook), alleging that Facebook’s change to the Meta name has diluted the original Meta.is brand and caused what is known as “reverse confusion” in IP circles by irrevocably giving the appearance that Meta.is is aligned with, and/or a wholly owned subsidiary of, Facebook.
If this sounds confusing, it is—and the legal arguments from which it derives are the sort of conundrum that can and likely will end up rewriting case law basically regardless of how it shakes out in court!
FB - https://www.facebook.com/patentprofessor
IG - https://www.instagram.com/thepatentprofessor/
LI - https://www.linkedin.com/company/the-patent-professor/
TT - https://www.tiktok.com/@thepatentprofessor
TW - https://twitter.com/ThePatentProf
PIN - https://www.pinterest.com/thepatentprofessor/
www.thepatentprofessor.com