Episode 135 - The Rise and Fall of the Luminous Engine
カートのアイテムが多すぎます
ご購入は五十タイトルがカートに入っている場合のみです。
カートに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ウィッシュリストに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ほしい物リストの削除に失敗しました。
しばらく経ってから再度お試しください。
ポッドキャストのフォローに失敗しました
ポッドキャストのフォロー解除に失敗しました
-
ナレーター:
-
著者:
このコンテンツについて
Today we're diving into the story of one of the most overhyped and underwhelming game engines in recent memory Square Enix’s Luminous Engine. This is the tech that powered Final Fantasy XV and Forspoken, two games that looked amazing in trailers but hit major roadblocks during development.
We’ll walk through how this engine started, why Square Enix thought it could rival Unreal, and how it ended up holding back the very games it was supposed to elevate. From flashy tech demos to real-world development headaches, this episode breaks down what went wrong, and why Square Enix eventually ditched it for Unreal Engine.
If you're into Final Fantasy, game development, or just love hearing how big ideas crash and burn this ones for you.
まだレビューはありません