147: From Medical Reports to Everyday Support — with Dr. Jennifer Linton Reesman, PhD, ABPP
カートのアイテムが多すぎます
ご購入は五十タイトルがカートに入っている場合のみです。
カートに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ウィッシュリストに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ほしい物リストの削除に失敗しました。
しばらく経ってから再度お試しください。
ポッドキャストのフォローに失敗しました
ポッドキャストのフォロー解除に失敗しました
-
ナレーター:
-
著者:
このコンテンツについて
In this empowering episode, Dr. Jennifer Linton Reesman—board-certified clinical and pediatric neuropsychologist and Director of Neuropsychology Training at The Chesapeake Center—shares how families can translate complex medical findings into practical, everyday strategies. Learn how to bridge the gap between health and education systems, strengthen collaboration with school teams, and center your child’s unique voice, including for D/HH learners and families using ASL. Calm, doable steps for parents of neurodivergent children—without the burnout.
Three Key Takeaways
- Start small: Begin with the report’s summary or recommendations and choose one to three priorities to focus on.
- Bridge the silos: Identify a single point person—at school or in the clinic—so communication flows and teams truly share information.
- Trust, then verify: Keep a simple home log of dates and notes to see what’s actually working for your child.
- Instagram: https://www.instagram.com/learningessentials/
- LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/wendy‑taylor‑7106b6a6/
- Facebook: https://www.facebook.com/TutoringLE
- Website & Course: www.LearningEssentialsEDU.com | Cracking the Code: https://learningessentialsedu.com/course/
まだレビューはありません