『The Tetris Effect』のカバーアート

The Tetris Effect

The Game that Hypnotized the World

プレビューの再生
¥1,779で会員登録し購入 ¥1,680で会員登録し購入
期間限定:2025年12月1日(日本時間)に終了
2025年12月1日までプレミアムプランが3か月 月額99円キャンペーン開催中。300円分のKindle本クーポンも。 *適用条件あり。詳細はこちら
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
会員登録は4か月目以降は月額1,500円で自動更新します。いつでも退会できます。
オーディオブック・ポッドキャスト・オリジナル作品など数十万以上の対象作品が聴き放題。
オーディオブックをお得な会員価格で購入できます。
30日間の無料体験後は月額¥1500で自動更新します。いつでも退会できます。

The Tetris Effect

著者: Dan Ackerman
ナレーター: Dan Ackerman
¥1,779で会員登録し購入 ¥1,680で会員登録し購入

期間限定:2025年12月1日(日本時間)に終了

30日間の無料体験後は月額¥1500で自動更新します。いつでも退会できます。

¥2,400 で購入

¥2,400 で購入

このコンテンツについて

Tetris is perhaps the most instantly recognizable, popular video game ever made. But the fascinating story of its origins is lesser known. How did an obscure Soviet programmer, working on frail, antiquated computers, create a product that has earned nearly $1 billion in sales? How did an inspired, makeshift game turn into a worldwide sensation, which has been displayed at the Museum of Modern Art, inspired a Hollywood movie, and been played in outer space?
In this surprising, trivia-filled audiobook, tech reporter Dan Ackerman describes how, as a teenager behind the Iron Curtain, Alexey Pajitnov was struck with inspiration, then meticulously worked for years to bring the game he had envisioned to life. Ackerman shows how Tetris worked its way first through Pajitnov's office and then out into the world, entrancing player after player with its hypnotic shapes. Then, tracing the stories of the British, American, and Japanese moguls who raced each other for the rights, Ackerman recounts the game's complex and improbable path to global success. The Tetris Effect is an homage to both creator and creation, and a perfect gift for anyone who's ever played the game-which is to say everyone.
ソフトウェア開発 プログラミング プログラミング・ソフトウェア開発 工学
まだレビューはありません